PSD2 SCA - Sberbank Online Banking a Smart banking

Zpět na hlavní stránku

V těchto aplikacích využívaných podnikateli, firmami či korporacemi (netýká se běžných občanů) již nebudete používat token, ani podpisový certifikát. Oboje bude nahrazeno SMS ověřením. Své transakce budete potvrzovat pomocí PINu a SMS kódu.

Od vás budeme jen potřebovat, abyste si zaregistrovali telefonní číslo, na které vám budou chodit jednorázové SMS pro potvrzení platby. Oproti tokenu tak získáte nejen vyšší zabezpečení, ale i větší pohodlí bez návštěvy pobočky. Tato změna bude probíhat postupně a vy se vše včas dozvíte prostřednictvím e-mailu, který vám pošleme.

Často kladené otázky

Proč to děláme?

Tokeny nesplňují legislativu (PSD2 SCA)

Co se ode mě očekává?

Budeme rušit tokeny a nahrazovat je SMS jednorázovým kódem

  • zajistit si telefon určený k autorizaci požadavku
  • přihlásit se do SOB
  • zadat telefonní číslo určené k autorizaci
  • ověřit telefonní číslo pomocí jednorázového SMS kódu
  • všechny body splnit do měsíce od výzvy k přechodu

Co mi to přinese za výhody?

  • vyšší úroveň zabezpečení
  • vyšší uživatelská přívětivost (autentikace pomocí telefonu, není třeba s sebou nosit token)
  • není třeba řešit expiraci tokenu

Proč není token v souladu s SCA?

Jednorázový kód se neváže přímo na přihlášení/ transakci

Do kdy musím na SMS autentizace přejít?

Do 1 měsíce od výzvy k přechodu na novou metodu

Co když odmítnu přechod SCA?

Na přechod máte 1 měsíc, po nesplnění lhůty bude přístup zrušen. (nesplnění regulatorní povinnosti)

Nemám k dispozici pracovní telefon, co s tím?

Pokud nechcete využít scůj soukromý telefon, požádejte zaměstnavatele o přidělení telefonního čísla.

Co musím dělat se starým tokenem?

Token se přechodem na SMS ověřování zneaktivní a nebude možné se pomocí něj přihlásit.

Co dělat, pokud chci změnit telefonní číslo?

Pokud máte stále k dispozici staré telefonní číslo, je možné ho změnit po přihlášení v SOB.Pokud jste o telefonní číslo přišel, kontaktujte nás.

Možnosti kontaktování